Living life one day at a time!

tiistai 12. kesäkuuta 2012

Nails

Hej tänkte här snabbt göra en nagel- blogginlägg ! Jag visar snabbt bara hur jag har lackat mina naglar idag. Speciellt med detta är att man gör det med en unik teknik. Såg på några videon på youtube så jag måste bara pröva hur det går till ! :) Några kanske vet dethär men kanske några inte vet denna tekniken därför tänkte jag göra detta inlägg så att ni också kan pröva ! enjoy ;)'

1. steg ett: ta bort din gamla nagellack så att dina naglar är HELT OCH HÅLLET rena ! :)





2. steg två: du kan om du vill/behöver (är inte nödvändigt) teijpa området runt dina naglar så du inte efteråt behöver ta bort den färg som inte träffat nageln utan huden ! :)

3. steg tre: lacka på base coat ! är super viktigt: det gär så att färgen skall hållas längre/bättre ! :) jag andvände ginatricot beauty nails base coat (ja vet, inte värst laatu, men funkar endå lika bra ! :))




4. steg fyra: när base coaten har tårkat skall du måla på en ljus lite glittrig färg på ! :) detta är helt samma vilken färg du andvänder men för denna "looken" passar bäst de ljusa och glittriga ! :) jag andvände: nivea colour & calcium 410 Sparkling Rose :)



5. steg fem: här börjar den speciella tekniken: du kommer behöva en smink "spunge" som sånhär i bilden nedan:
På den skall du måla lite färg genast från burken, fast i toppen av "spungen", och sedan trycka lätt mot nageln. Du skall trycka lätt mest inne i nageln men trycka hårdare och försöka få mest färg uppe vid toppen av nageln, på detta sättet kommer du snart att få en mer dimensionel "look". Till den första färgen som man "trycker" på nageln andvände jag Mavala:s OSAKA 6 :)





6. steg sex: nästa färg som man trycker på :) ! jeje :D
ja men här skall man andvända helt samma teknink som i steg fem :) men nu skall du börja mer i mitten av naglen så att den förra färgen ännu syns, så att man inte täker helt och hållet över den :) till denna färgen använde jag en lite mer genomskinligare färg, men som är väldigt glittrig, för det är det man vill ha i denna "look" ;) jag andvände HR (HELENA RUBINSTEIN) ritual color 69 GREY CYAN :)




7. steg sju: sista steget av den "dimensionella looken" ! jehuuuu :D i detta steget gör man helt samma som i de två föregående stegena och inget annat ! :D denna färg använde jag till den sista stegen: ginatricot beauty nails: 13 silver



färdigt:





OBS: kom ihåg att detta är första gången jag gör en sånhär sak och första gången jag prövar på tekniken så det är säkert inte det bästa men om du har tips eller vill fråga något så svarar jag gärna ! :) hoppas ni tyckte om dethär ! kommentera vad jag skulle har kunna görat bättre/ eller om ni vill ha mera sånahät inläg ! :) thanks

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti